לא משנה איזה סוג רישיון נהיגה אתם רוצים להוציא, בטרם תתחילו עם שיעורים, לימודי נהיגה בנתניה מתחילים בשני שלבים בסיסיים שעל כל אחד לעשות.
- למלא טופס בקשה לרישיון.
- לעשות בדיקת עיניים.
טופס בקשה לרישיון נקרא בעבר טופס ירוק (רש"ל 182) , מכיוון שהטופס עצמו היה ירוק.
עד שנת 2020 היה צורך לגשת לאופטימטריסט, לקחת טופס פיזי, לעשות בדיקת עיניים שאת תוצאותיהם היו ממלאים בטופס, אחר כך לגשת לרופא משפחה, להחתים אותו על הטופס הירוק... ולאחר מכן להגיש שוב את הטופס על מנת לקבל אישור שניתן להתחיל ללמוד ולעשות שיעורי נהיגה.
היום זה כבר לא ככה, את טופס הבקשה לרישיון נהיגה ממלאים היום באינטרנט, אחרי מילוי הטופס מקבלים הודעה שמבקש לעשות בדיקת עיניים.
בנתניה, בדיקת העיניים נעשית בסיטי פולג, בחנות שנקראת אופטיקל סנטר.
כתובת: מתחם סיטי פולג, גיבורי ישראל 5, נתניה
טלפון: 09-8932999
שעות פתיחה:
ימים א‘-ה‘, 10:00-14:00 | 15:00-19:00
ימי ו‘ וערבי חג, 09:30-13:30
החוק לא מחייב לעשות תאוריה לפני שמתחילים את שיעורי הנהיגה, אומנם כמעט כל מורה נהיגה, גם באיזור נתניה, יידרוש שתעשו תאוריה, לפני שמתחילים עם שיעורים מעשיים, בעיקר אם מדברים על רישיון למשאית, או לאופנועים...
לימודי נהיגה בנתניה הם לא קשים יתר על המידה, באופן יחסי, העיר מרווחת וישנם מקומות פתוחים שיותר קל ללמוד בהם נהיגה, לעומת ערים כמו תל אביב או ירושלים הצפופות, עבור מורי נהיגה בנתניה החיים קלים יותר, וכך גם לתלמידים אשר לומדים נהיגה בעיר.
יחד עם זאת ישנם איזורים בנתניה שנחשבים לצפופים יותר, גם בנתניה ניתן למצוא איזורים מסוכנים שראוי לשים לב אליהם.
כך למשל מסקר שבוצע על ידי עמותת אור ירוק, נמצאו בנתניה 11 צמתים שנחשבים מסוכנים.
לימודי נהיגה באיזור הרצל-פתח תקווה\רזיאל (קניון השרון), נתניה.
צומת זו נחשב גם לעמוס וגם למסוכן, שיעורי נהיגה באיזור ראויים רק למי שיש כבר ניסיון על הכביש, כך שככל הנראה, מורה נהיגה בנתניה לא ייקח תלמידים בשיעורים הראשונים שלו שם.
אם בגלל נהיגה, או חציית כביש, כל חודשיים בממוצע נפגע מישהו בצומת (אז לתשומת לב תלמידי הנהיגה, וגם אלו שכבר קיבלו רישיון ורגילים לנהוג באיזור מבלי לתת לו יחס מיוחד).
נהיגה ב-האורזים\טום לנטוס- הארי, נתניה.
דרום מזרח מהצומת לעיל, קרוב יותר לאיזור התעשיה בנתניה, למרות שמדובר במקום יותר מרווח שקל לעשות בו שיעורי נהיגה, נמצא צומת מסוכן נוסף (תחנת דלק פז), למרות התנועה המרווחת יותר, נהגים עדיין נוטים לעשות בו תאונות- כך למשל כל 2-3 חודשים נפגע מישהו בצומת.
גם כאן ראוי לשים לב כאשר נוהגים, גם אם כבר יש רישיון, או שעדיין לומדים נהיגה בנתניה.
שמחה ארליך-בן צבי.
מפתיע שצומת T-טי מרומזר, עם הסדרי תנועה ברורים, יהווה בעיה.
יכול להיות ששילוב של נהיגה מהירה יחד עם הולכי רגל רבים הוא הסיבה לכך שזה הצומת השלישי בנתניה שראוי לשים לב אליו. מורי נהיגה בנתניה, ובכלל, צריכים לתת צמתים כאלו לדוגמא כיצד לזהות מקומות מסוכנים.
לפעמים זה לא עומס התנועה, ולא הצפיפות או חוסר הבהירות של הסדרי התנועה, אלא שילוב של תנועה איטית של הולכי רגל (רוכבים או אפילו כלי רכב איטיים) , יחד עם נהיגה מהירה של כביש שנראה שאפשר לנהוג בו מהר (למרות ההגבלה הברורה בחוק).
שדרות בנימין- תחנה מרכזית, לימודי נהיגה באיזור שוק נתניה.
לא רחוק משוק נתניה, באחד הצמתים הרחבים של שדרות בנימין, צמוד לתחנה המרכזית של נתניה (טרמינל – מרכז תחבורה נתניה), היו למעלה מ5 נפגעים בתוך שנתיים, אמנם מספר קטן ביחס לצמתים הקודמים בנתניה שהזכרנו, אך העובדה ששניים נפצעו קשה, מדרגת את האיזור כמסוכן יחסית.
מורי נהיגה לא ייקחו אתכם לשם לעשות שיעור נהיגה ראשון וכנראה גם לא שיעור שני, מדובר באיזור עמוס משאיות (משא קל וגם משאיות כבדות) שעוצרות לצידי הדרך לפרוק סחורה בחנויות. הולכי רגל רבים שיוצאים ונכנסים לשוק או לתחנות אוטובוס, מוניות שירות שחוצות את הרחוב ותנועה גדולה מאוד של רכבים.
שיעורי נהיגה בשוק נתניה
לימודי נהיגה באיזור הזה שמורים לתלמידים מנוסים יותר.
בכלל שיעורי נהיגה באיזור השוק יכולים להיות לא אפקטיביים, בעיקר בזמן שעוד רק לומדים ונמצאים בשלבי נהיגה הראשונים, תפעול הרכב, חוקי תנועה וכדומה.
יחד עם זאת, מורה נהיגה שייקח תלמיד מנוסה לאיזור, וידריך אותו כיצד להתמודד באיזורים עמוסים, ייקנה לתלמיד שיעור חשוב ויכולות חשובים להתמודד עם נהיגה באיזורים עמוסים ורוויי תנועה מסוגים שונים (הולכי רגל, כלי רכב, משאיות, אוטובוסים...).